Devlet Bakanı ve Başbakan
Yardımcılığından: KALKINMA
AJANSLARI PERSONEL YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç ve kapsam MADDE
1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, iş
mevzuatı hükümlerine göre belirsiz süreli hizmet akdine bağlı olarak istihdam
edilecek olan Ajans personelinin nitelik, istihdam, çalışma usul ve
esaslarını belirlemek ve bunların hak ve yükümlülüklerini tespit etmektir. Dayanak MADDE
2 – (1) Bu Yönetmelik, 25/1/2006
tarihli ve 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve
Görevleri Hakkında Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (h) bendi ile
18 inci maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE
3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Ajans: Kalkınma Ajansını, b) Destek Personeli: Ajansın;
sekreterlik, halkla ilişkiler, arşiv, idari ve mali işler ile personelle
ilgili iş ve işlemler gibi işlerini yürüten personelini, c) İç Denetçi: Ajansın
faaliyetlerini, hesaplarını, işlemlerini ve performansını iç denetime tabi
tutmak üzere istihdam edilen personeli, ç) KPSS: Kamu Personel Seçme
Sınavını, d) Müsteşarlık: Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığını, e) Personel: Ajanslarda hizmet
akdiyle çalışan personeli, f) Uzman Personel: Ajansın özel,
mesleki ve teknik bilgi gerektiren işlerini yapmakla görevli personeli, g) Yarışma Sınavı: Ajansta
istihdam edilecek iç denetçi, uzman personel ve destek personelinin seçimine
ilişkin sınavı, ğ) Yönetici: Genel Sekreter için
Yönetim Kurulunu; iç denetçi, çalışma
birimi başkanları ve hukuk müşavirliği hizmetinden sorumlu uzman personel
için Genel Sekreter ve Yönetim Kurulunu; uzman personel ve destek personeli
için ise çalışma birimi başkanları ile Genel Sekreter ve Yönetim Kurulunu ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Ajansın
İnsan Kaynakları Politikası ve Uygulaması Ajansın insan kaynakları politikasının amacı ve tespiti MADDE
4 – (1) İnsan kaynakları
politikasının amacı, Ajansın görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine
getirebilmesi için, alanında uzmanlaşmış, ulusal ve uluslararası düzeyde
ihtiyaç duyulan niteliklere sahip personelin istihdamını ve bu personelin
niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır. (2) İnsan kaynakları rejimi ve
politikası, Genel Sekreterin görüşü alınmak suretiyle, Yönetim Kurulu
tarafından belirlenir. (3) İnsan kaynakları
politikasının izlenmesi, uygulanması ve geliştirilmesinden Genel Sekreter
sorumludur. Genel Sekreter uygulanmakta olan insan kaynakları politikasına
ilişkin olarak her yıl Aralık ayının sonunda bir rapor hazırlayarak Yönetim
Kuruluna sunar. Bu raporda, insan kaynakları politikası uygulamasına dair
bilgiler, uygulamada yaşanılan sıkıntılar ile sorunların çözümüne ve insan
kaynakları politikasının geliştirilmesine yönelik öneriler yer alır. Ajansın insan kaynakları politikasının ilkeleri MADDE
5 – (1) Ajansın insan kaynakları
politikasının temel ilkeleri şunlardır: a) İşin gerektirdiği niteliklere
sahip kişilerin seçimini, işe alınmasını ve görevlendirilmesini
gerçekleştirmek ve personeli işin gereğine göre eğitmek ve yetiştirmek, b) Personelin yaratıcılığını,
girişimciliğini, başarı ve çabasını maddi ve manevi olarak desteklemek, buna
ilişkin sistemler geliştirmek, personelin Ajansın amaçları doğrultusunda
etkin ve verimli çalışmasını sağlayacak, Ajansın hizmet kalitesini
yükseltecek ve yapılan işin niteliğine uygun rahat ve güvenli bir iş ortamı
ve çalışma şartları sağlamak, c) Personeli, etkinlik ve
verimlilik ilkelerine bağlı olarak, maliyet ve tasarruf bilinci içinde
çalıştırmak, kendilerini ilgilendiren konularda zamanında bilgilendirmek, ç) Personelin Ajansa sadakat ve
bağlılığını artırmak, aynı Ajansta çalışma bilincinin oluşturulması ve
güçlendirilmesi için Ajans çalışanları arasında işbirliği ve dayanışmayı
geliştirici ve motivasyonu sağlayıcı tedbirler almak, Ajansta çalışmayı
özendirici hale getirmek, d) Personelin kişiliğine saygılı
olmak, personele, mesleki ve kişisel yönden yetişme ve gelişme bakımından
eşit ve uygun imkanlar sağlamak, e) İstihdam edilecek personelin
seçiminde, Ajansın çalışma esas ve usullerine ilişkin ilkeler ve görevin
gerektirdiği uzmanlık bilgisine öncelik vermek, personelin bilgi ve
yeteneklerine uygun görevlerde çalışmasını sağlamak, f) İnsan kaynakları politikasının
oluşturulması sürecine personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce,
görüş ve önerilerini Ajans yönetimine kolaylıkla aktarabilmesini sağlamak, bu
çerçevede haberleşme usul ve imkanlarını geliştirmek ve diğer tedbirleri
almak. Ajansın insan kaynakları ihtiyacının planlanması MADDE
6 – (1) İnsan kaynakları planlaması,
Ajansın hedefleri doğrultusunda, gelecek yıllarda ihtiyaç duyulacak insan
kaynağını belirlemek amacıyla yapılır. (2) Personel alımına ve
politikasına esas olmak üzere, Yönetim Kurulu tarafından her yıl, Genel
Sekreterin görüşü alınmak suretiyle, gelecek yılların insan gücü ihtiyacı
hakkında nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır ve bu
ihtiyacın Ajans içinden ve/veya dışından hangi kaynaklardan nasıl sağlanacağı
bir plana bağlanır. (3) İnsan kaynağı ihtiyaç
planının hazırlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur: a) Ajansın mevcut yapısının,
ortaya çıkacak veya ortaya çıkması muhtemel yeni ihtiyaçları karşılayıp
karşılayamayacağı, b) Ajansın faaliyet alanının
zaman içerisindeki değişimlere göre alması muhtemel yeni şekli ve bu
çerçevede iş hacminde beklenen gelişmeler, c) Teknik, ekonomik ve sosyal
gelişmelerin, Ajansın personel ihtiyacında gelecek yıllarda meydana getirmesi
muhtemel değişiklikler, ç) Gelecek yıllarda emeklilik,
istifa gibi çeşitli nedenlerle Ajansta boşalması muhtemel pozisyonlar, d) Ajans içinde ihtiyaç duyulan
eğitim ve yetiştirme faaliyetleri, e) Çalışma birimlerinin ihtiyaç
ve özellikleri, f) Personel istihdamını etkileyen
teknolojik yenilikler ve insan kaynağındaki niteliksel gelişmeler, g) Bütçe imkanları. (4) İnsan kaynakları ihtiyacının
planlanması ve karşılanması konusunda, gerektiğinde Müsteşarlıkla ve ihtisas
kuruluşlarıyla işbirliğine gidilebilir. ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM Personelin
İstihdam Usulleri Genel sekreterin istihdamı MADDE
7 – (1) Genel Sekreter, Yönetim
Kurulu kararı ve Müsteşarlığın onayı ile görevlendirilir. Müsteşarlığın
Yönetim Kurulu tarafından sunulan adayı Genel Sekreter olarak uygun bulmaması
halinde Yönetim Kurulu, bir başka kişiyi Ajans Genel Sekreteri olarak
Müsteşarlığa teklif eder. Yarışma sınavı MADDE
8 – (1) 5449 sayılı Kanunun 18 inci
maddesine göre Ajanslarda istihdam edilecek iç denetçi, uzman personel ve
destek personeli, Ajans tarafından yapılacak yarışma sınavı ile belirlenir. (2) Yarışma sınavı, pozisyon ve
ihtiyaç durumuna göre Ajans tarafından uygun görülecek zamanlarda ve öğrenim
dallarında yapılır. (3) Yarışma sınavı uzman personel
ve destek personeli için sözlü sınav, iç denetçi için ise yazılı ve sözlü
sınav aşamalarından oluşur. Sınav ilanı MADDE
9 – (1) Yarışma sınavına katılma
şartları, Ajanstaki boş pozisyonların unvan ve sayıları ile öğrenim dalları,
son başvuru tarihi ile başvuru yeri, başvuruda istenecek belgeler, yarışma
sınavının içeriği, yeri ve zamanı ile gerekli görülen diğer hususlar, Genel
Sekreterin görüşü alınmak suretiyle Yönetim Kurulunca karara bağlanarak,
başvuru tarihinden en az 20 gün önce Ajansın kurulduğu bölgedeki illerin her birinde
mahalli bir gazetede ve ayrıca ulusal bir gazete ile Ajansın internet sitesinde ilan edilir. Uzman personel için ön şart MADDE
10 – (1) Ajanslarda istihdam
edilecek uzman personelin öncelikle, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar
İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde
yapılacak Kamu Personel Seçme Sınavına girmeleri ve bu sınavdan, Genel
Sekreterin görüşü alınmak suretiyle Yönetim Kurulunun her bir öğrenim dalı
itibariyle, 80 puandan az olmamak üzere belirleyeceği bir KPSS taban puanı
almış olmaları şarttır. Bu KPSS taban puanı, yarışma sınavına girecek yeterli
aday bulunamaması ve Ajans ihtiyaçlarının zorunlu kılması halinde, 70 puanın
altına düşmemek kaydıyla, Yönetim Kurulu kararı ve Müsteşarlığın onayıyla indirilebilir.
(2) Ajansta istihdam edilecek
uzman personel bakımından, kamu kesimi veya özel kesimde aşağıdaki konularda
en az beş yıl fiilen başarılı olarak çalışmış ve başvuru tarihi itibarıyla 50
yaşını doldurmamış olan kişiler, KPSS’ye girme
şartı aranmaksızın doğrudan sözlü sınavla alınır: a) Planlama, programlama, b) Proje üretimi, tasarımı ve
yönetimi, c) Strateji geliştirme, strateji
yönetimi, ç) İzleme ve değerlendirme, d) Tanıtım, danışmanlık, e) Şehircilik ve çevre, f) Araştırma-geliştirme, g) Bilgi ve iletişim
teknolojileri, ğ) Finansman, h) İnsan kaynakları yönetimi, ı) Uluslararası ticaret. (3) Bu maddeye göre KPSS’ye girme şartı aranmaksızın doğrudan sözlü sınavla
alınacak uzman personel sayısı, Ajans toplam uzman personel sayısının yüzde
ellisini aşamaz. İstenilen belgeler ve başvuru MADDE
11 – (1) Sınavın yapıldığı pozisyona
göre, yarışma sınavına katılmak isteyenlerden aşağıdaki belgeler istenir: a) İş Talep Formu, b) Öğrenim Diploması ya da Mezuniyet Belgesinin aslı veya tasdikli sureti, c) Üç (3) adet vesikalık
fotoğraf, ç) KPSS Sonuç Belgesi aslı ya da tasdikli sureti, d) KPDS Sonuç Belgesi aslı ya da tasdikli sureti, e) Nüfus Cüzdanı Sureti, f) Özgeçmiş. (2) Yukarıda sayılan belgelerin
Genel Sekreterliğe en geç, sınav ilanında belirtilen son müracaat tarih ve
saatine kadar teslim edilmesi şarttır. Bu belgeler aslı ibraz edilmek
kaydıyla suretleri Genel Sekreterlikçe tasdik edilebilir. Postadaki
gecikmeler dikkate alınmaz. Sınav başvurularına ilişkin olarak yapılan
itirazlar, Yönetim Kurulu Başkanı tarafından itiraz tarihinden itibaren beş
gün içinde belirlenecek üç kişilik bir komisyon tarafından en geç bir hafta
içerisinde sonuçlandırılır. Bu süre, soruşturmanın zorunlu kılması halinde en
fazla on beş güne kadar uzatılabilir. Başvuran adaylara başvuru evrakı ile
birlikte bu Yönetmelik de verilir. Başvuruların değerlendirilmesi MADDE
12 – (1) Ajansa yapılan başvurular,
Genel Sekreterlikçe değerlendirildikten sonra yarışma sınavına
katılabilecekler Ajansın ilan panosunda ve internet
sitesinde ilan edilir. Ancak, bu hükme göre sınava katılabileceği tespit
edilmiş olup isimleri ilan olunan adaylardan, daha sonra sınava katılma
şartlarını taşımadığı tespit edilenler ile gerçeğe aykırı bilgi verdiği veya
herhangi bir şekilde gerçeği sakladığı belirlenen kişiler yarışma sınavına
alınmaz. Bunlardan sınava girmiş olanların sınavları geçersiz sayılır ve
bunlarla sözleşme yapılmaz. Bu gibi durumları tespit edilenlerle sözleşme
yapılmış olsa dahi sözleşmeleri feshedilir. Bu kişiler hiçbir hak talep
edemezler ve haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur. Yarışma sınavının yapılışı MADDE
13 – (1) Sınav ilanında belirtilen
şartları taşıyan ve gerekli belgeleri zamanında Genel Sekreterliğe teslim
etmiş olan kişiler yarışma sınavına alınırlar. (2) İç denetçinin seçimine dair
yazılı sınav, Yönetim Kurulu tarafından Yüksek Öğretim Kurumlarına
yaptırılır. Yazılı sınavda yetmiş puanın üzerinde not almak şartıyla başarılı
olan adaylar sözlü sınava çağrılır. (3) Sözlü sınav, Genel Sekreterin
başkanlığında, Yönetim Kurulunca öğretim üyeleri arasından belirlenecek iki
kişi ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca görevlendirilen iki kişi
olmak üzere toplam beş kişilik sınav kurulu tarafından yapılır. Sözlü sınav
aşamasında Genel Sekreterin görevlendirilmemiş olması halinde, sınav
kuruluna, Yönetim Kurulu Başkanı veya onun uygun göreceği Yönetim Kurulu
üyelerinden birisi başkanlık eder. (4) Sınav kurulu üyeleri sözlü
sınavda; yazılı sınavdaki başarı durumu, adayın çalıştığı alandaki uzmanlık
düzeyi, mesleki tecrübe ve bilgi birikimi, yabancı dil bilgisi ve bilinen
yabancı dili kullanabilme düzeyi, adayın kavrayış, ifade ve temsil
kabiliyeti, muhakeme gücü, görevlendirilecek pozisyona yatkınlık, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu gibi niteliklere sahip olup olmadığını da göz
önüne alarak her adaya ayrı ayrı not verir. Sınav
Kurulu bu hususları tespit etmek üzere uygun gördüğü bilgi ve belgeleri
adaylardan ister. Değerlendirme MADDE
14 – (1) Sınav kurulu üyelerinin
verdikleri notların aritmetik ortalaması sınav sonucunu gösterir. Sınav
başarı notu yüz puan üzerinden yetmiştir. Ancak, sınavda başarılı olanların
sayısı ilan edilen boş pozisyon sayısından fazla ise, en yüksek puan alan
adaydan başlamak üzere sıralama yapılarak, boş pozisyon sayısı kadar aday
yarışma sınavını kazanmış kabul edilir. Yarışma sınavında yetmişin üzerinde
puan almış olmak bu sıralamaya giremeyen adaylar için kazanılmış hak teşkil
etmez. (2) Sınav kurulu, başarı sırasına
göre sıralamaya tabi tutmak suretiyle başarılı adaylar arasından, boş
pozisyon sayısının yarısı kadar yedek aday belirleyebilir. Yedek liste
oluşturulan durumlarda asıl adaylardan göreve başlamayanların yerine, yedek
adaylar sırasına göre istihdam edilir. Bunlar hakkında bu Yönetmeliğin ilgili
hükümleri aynen uygulanır. (3) Belli bir öğrenim dalının
ilan edilen sayısı kadar adayın başarılı olamaması nedeniyle boş kalan
pozisyonlar, sınav kurulunun uygun görüşü ile, başka bir öğrenim dalından
sınava katılıp başarılı olmuş adayların sınavdaki başarı sırasına göre
görevlendirilmesi suretiyle doldurulabilir. Sınav kurulu, sınav sonunda
ortalama başarı puanını düşük bulduğu takdirde sınav duyurusunda ilan
edilenden daha az sayıda personel alma hakkına sahiptir. Sonuçların duyurulması MADDE
15 – (1) Genel Sekreterlikçe sınav
sonuçları, sınav kurulu tarafından sonuçların kendisine intikal ettirildiği
tarihten itibaren en geç üç gün içinde Ajansın internet
sitesinde ilan edilir ve ayrıca sınav sonucu, göreve başlama çağrısı ile
birlikte, kazanan adaylara yazılı olarak bildirilir. Görevlendirme MADDE
16 – (1) Sınavda başarılı olanlarla
sözleşme yapılmadan önce adaylardan sabıkasızlık kaydı istenir. (2) Sınavı kazananların,
Ajanstaki pozisyonlarda görevlendirilmesi işlemlerinin yapılabilmesi için,
ilgililerin göreve başlama çağrısının kendilerine tebliğ edildiği günü
müteakip 15 gün içerisinde Genel Sekreterliğe müracaat etmeleri gerekir. (3) Yapılan tebligata rağmen,
Ajans tarafından kabul edilebilir bir belgeyle, ispatı mümkün mücbir sebepler
olmaksızın 15 gün içerisinde müracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde
bulunmamaları nedeniyle kendilerine tebligat yapılamamış olanların
görevlendirilmesi yapılmaz. (4) Giriş Sınavında hile yaptığı,
sahte belge ibraz ettiği veya gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu yada Ajansta
çalışmak için gerekli nitelikleri taşımadıkları sonradan anlaşılan adayların
görevlendirme onayları derhal iptal olunarak ve sözleşmeleri feshedilerek,
kendileri hakkında gerekli yasal işlemler yapılır. Belgeyle ispatı mümkün
mücbir sebepler nedeniyle göreve başlamama hali iki ayı aşamaz. Personelin istihdamı ve deneme süresi MADDE
17 – (1) Yarışma sınavı sonucunda
başarılı olan adaylar ile iki ayı deneme süresi olmak üzere, Genel Sekreterin
önerisi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile belirsiz süreli iş akdi yapılır.
Söz konusu sözleşme, Ajans adına Yönetim Kurulu başkanı tarafından imzalanır. (2) Deneme süresi içinde
personelden, deneme süresini geçirmiş personelden beklenen görevleri yerine
getirmesi istenir. Bu sürenin sona erme tarihinden 10 gün önce ilgili yönetici, personel hakkında görüş ve
değerlendirmelerini içeren bir rapor hazırlar ve bunu Genel Sekretere sunar.
Söz konusu rapor, Genel Sekreterin görüşü ile beraber Yönetim Kuruluna
sunulur. (3) Deneme süresi sonunda Ajansta
çalışması uygun bulunmayan personelin sözleşmesi, Yönetim Kurulunun kararı
ile bildirim süresine gerek olmaksızın ve tazminatsız feshedilir. Kişinin
çalıştığı günlere ilişkin ücret ve diğer hakları saklıdır. Öncelikli istihdam MADDE
18 – (1) Türkiye-Avrupa Birliği Malî
İşbirliği kapsamında yürütülen bölgesel programların; bölgelerde yürütülmesi
ve koordinasyonu amacıyla oluşturulan proje birimlerinde çalışan personelden;
görevli olduğu bölgede kurulan Ajansın kuruluş kararnamesinin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde ilgili Ajansa başvuranlar,
sadece sözlü sınava girmek suretiyle, uzman personel için gerekli şart ve
nitelikleri taşımaları halinde uzman personel, diğerleri ise destek personeli
olarak öncelikle istihdam edilir. Ancak bu madde kapsamında uzman personel
olarak istihdam edilecek kişiler bakımından öğrenim dalı koşulu aranmaz. (2) İdari ve mali işler ile
personelle ilgili iş ve işlemleri yürütecek destek personeli için yüksek
öğrenim görmüş olmak, sekreterlik ve arşiv ile ilgili iş ve işlemleri
yürütecek destek personeli için orta öğrenim görmüş olmak, ayrıca halkla
ilişkiler alanında destek personeli olarak çalışacak kişiler bakımından;
halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve
reklamcılık, iletişim, medya ve iletişim ile rehberlik ve psikolojik
danışmanlık bölümlerinde öğrenim görmüş olmak, diğer adaylara göre tercih
sebebidir. DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Eğitim programı MADDE
19 – (1) Ajans personeli,
görevlerinin gerektirdiği nitelik ve ihtiyaca uygun olarak, usul ve esasları
Genel Sekreterlikçe teklif edilecek ve Yönetim Kurulunca karara bağlanacak
bir program dahilinde yılda en az 10 gün süreyle hizmet içi eğitime tabi
tutulur. (2) Eğitim programında ilgili
kurum ve kuruluşlardan azami ölçüde faydalanılır. Çalışma süreleri MADDE
20 – (1) Ajans personelinin çalışma
saatleri, günde dokuz saat olmak üzere haftada toplam 45 saattir. Ancak
personel, kendisine verilen görevleri, çalışma saatlerine bağlı kalmaksızın,
en kısa sürede ve en iyi şekilde sonuçlandırmak zorundadır. Vekalet MADDE
21 – (1) Genel Sekreter veya birim
yöneticilerinin, izin, hastalık veya geçici görev gibi nedenlerle görevde
bulunamadıkları sürelerde söz konusu görevler, bu kişilerin uygun göreceği
bir personel eliyle yürütülür. Ancak bu durumda birim yöneticileri için Genel
Sekretere, Genel Sekreter ve üç aydan uzun süreli bütün vekalet halleri için
ise Yönetim Kurulu Başkanına durum derhal bildirilir. Görev yeri değiştirme MADDE
22 – (1) Personelin görev yeri,
Ajans içinde Yönetim Kurulu tarafından tespit edilecek benzer işleri yürütmek
için, muvafakatı aranmaksızın, unvan ve müktesep
hak ücreti saklı kalmak kaydıyla, Genel Sekreter tarafından değiştirilebilir. Göreve başlama süresi MADDE
23 – (1) Personel, ilk defa göreve
başlatılması veya görev yerinin başka bir il olarak değiştirilmesi
hallerinde, bu hususun kendilerine tebliğ tarihinden itibaren on gün içinde görevine
başlamak zorundadır. Aynı il sınırı içindeki görev yeri değişikliklerinde ise
personel, eski görevinden ilişiğinin kesildiği tarihten itibaren bir gün
içinde yeni görevine başlamak zorundadır. (2) İzinli olarak veya geçici bir
görevle başka yerde bulunurken, görev yeri değiştirilen personel için göreve
başlama süresi, iznin veya geçici görevin bittiği tarihten itibaren başlar. Sözleşmenin sona ermesi MADDE
24 – (1) Ajanstaki görevinden
ayrılmak isteyen personel, görevden çekilme talebini, ayrılmak istediği
tarihten en az 30 gün önce Ajansın insan kaynakları birimine yazılı olarak
bildirmek zorundadır. İş akdinin feshi taleplerini, ayrılmak istedikleri
tarihten en az 30 gün önce yazılı olarak bildirmeyen personelden, ihbar
tazminatı ile Ajansın bu nedenle uğradığı zarar ve ziyanlar tahsil olunur.
Ancak olağanüstü bir sebebe dayanarak çekilenler, devir ve teslim
yükümlülüğünü yerine getirmek ve yöneticilerine derhal haber vermek koşuluyla
hemen ayrılabilirler. (2) Personelin, Ajans tarafından
kabul edilen bir mazereti veya zorunlu bir nedeni olmaksızın; görevini
kesintisiz beş gün veya bir takvim yılında en az on gün boyunca terk etmesi,
iznin veya geçici görevin bittiği tarihten itibaren en geç beş gün içerisinde
görevine başlamaması halinde ve bu Yönetmelikte göreve başlama süresi olarak
belirtilen süreler içerisinde göreve başlamayan personel görevden çekilmiş
sayılır. (3) Görev için belirlenen şart ve
niteliklerden herhangi birini taşımadığı anlaşılan veya bunlardan herhangi
birini kaybeden personelin sözleşmesi Ajans tarafından feshedilir. (4) Ayrıca iş akdi, yukarıda
belirtilenler dışında emeklilik, deneme süresi içinde başarısız bulunmak,
görevden çıkarılmak ve ölüm hallerinde de sona erer. Yönetmelikte belirtilmeyen hususlar MADDE
25 – (1) Bu Yönetmelikte
düzenlenmeyen konularda 4857 sayılı İş Kanunu ve diğer ilgili iş mevzuatı
hükümleri uygulanır. Düzenleme yetkisi MADDE
26 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması
sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin
aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları
belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya,
bu hususta gerekli her türlü bilgi ve belgeyi istemeye Müsteşarlık
yetkilidir. Yürürlük MADDE
27–- (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
28 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Müsteşarlığın bağlı olduğu Bakan
yürütür. |